Love hurts.

"Hon kollade en extra gång på sin telefon, nej ingenting.
Hon tog sig upp ifrån golvet, benen skakade fortfarande.
Hennes rödsprängda ögon sved.
Hon kände hur en doft sakta spred sig, en doft av
han. Han som nyss hade hållt om henne, viskat fina ord,
dragit fingrarna genom hennes hår. Han som fanns där
som en trygghet, nu var den tryggheten som bortblåst.
Hon kände sig dum, hon kände skam. Skam över att ha låtit
sig luras. Återigen satt hon där med gråten i halsen, tårarna
började rinna ner från hennes kind.
Hur kan man tycka om någon som gör mig så ont om och
om igen, frågade hon sig själv.

Varför kan inte bara känslorna försvinna, varför har man egentligen
känslor överhuvudtaget? Tusen frågor cirkulerade genom hennes
huvud. Hon gick bort mot fönstret och tittade ut, det var snöblandat
regn som mötte hennes blick. Hon drog ner persiennerna, vände sig
om och gick mot sängen. Två steg är det enda som behövs tänkte hon
för sig själv. Plötsligt högg det till i hjärtat igen. Orokänslan spred sig
i magen och hon ramlade ihop. Ner på det kalla golvet, hon slog sig själv
och skrek rakt ut. Hon kippade efter andan mellan sina skrik-
attacker. Hon blev som ett barn. Det finns ingen som kan hjälpa mig,
ingen som förstår mig, ingen som kan hålla om mig, ingen vet hur
det känns, tänkte hon för sig själv.
Hon kollade upp i taket och allting svartnade. Ett andetag, två andetag.."







Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0