Amor.

Jag börjar att längta hem mer och mer. Inte att flytta till Tidaholm men kanske Göteborg, för att komma närmare alla. Nu när alla har fått bort så vill man ju få vara med under deras uppväxt. Samma sak med syskonen, man vill kunna vara där för att säga grattis när dom fyller år. Komma på skolavslutningar, se fotbollsmatcher, hockey och när Linnéa har börjat dansa. Man vill kunna vara där och se glädjen i deras ögon.
Åren har gått väldigt snabbt. Känns som jag har gjort Stockholm för min del. Känns som man inte har lika mycket kvar här som man hade från början.
Alla kompisar har sitt här, familj, pojkvän och så vidare. Jag kanske är lite egoistisk när jag tänker efter. Inte meningen att tycka synd om  mig själv. Men det var som min granne sa när jag flyttade upp till Storstaden Stockholm. Man känner sig ensam!
Det känns så ensamt, plus att man känner sig så liten.
Jag är bara 24 år, men jag har tröttnat på att springa på det så kallade stureplan osv. Visst har jag roligt när man går ut här men inte tillräckligt. Trött på ytligheten här uppe. Några som bestämmer vem som får komma in och inte komma in på krogen. Vilket skämt egentligen?!
Då är det bättre i småstäder, visst ställena stänger klockan 1 men där pratar folk iallfall, dansar som att det inte vore någon morgondag och skiter fullständigt i hur man ser ut och hur man klär sig. Är inte det bra?!
Jag är en småstadstjej som vill tillbaka. Jag bryr mig verkligen inte om karriär och pengar. Jag vill ha en familj, jag vill gifta mig och åldras med någon. Jag vill kunna släppa ut mina barn i trädgården där det inte ligger massa höghus och dålig luft. Nej, jag vill till landet!

Ja, jag känner mig fan ensam!

Som idag när jag ringde mormor, då var alla i familjen där. Dom var ute på landet hos mormor och morfar och fiskade kräftor!

Detta saknar jag:


Älskade lillasyster!



mormor och morfars hus



Glädjen!



Min älskade mLi och älskade Jaqueline




Ja det blir nog inte roligare än såhär som Madde skulle sagt! Ni ska veta där hemma att ni betyder mycket. Fin kärlek är det dessutom!


Nu ska jag sova, upp och jobba imorgon.

Ha en bra kväll allihopa!

Ps! Känner att det inte är ett misslyckande om jag nu skulle flytta hem, snarare en erfarenhet rikare! ds!

Over and out/dsdikf


Kommentarer
Postat av: Tingo

Jag väntar på dig!

2010-09-05 @ 10:41:44
URL: http://tingo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka kloka ord Pernilla! Klokt att flytta och leva livet under några år, klokt att göra det innan man sätter sig till ro. Klokt att få en livserfarenhet som man inte får på nåt annat sätt. Klokt att känna när man är klar med nåt för att gå vidare. Du ser hur många gånger jag skrivit KLOK, det är du! Älskade fina du...Välkommen närmare oss...

2010-09-05 @ 19:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0