3 killar gjorde min dag.

Dagen har vart helt okej, jobbade med dom bästa. Carina och Fabbe.

Vid två tiden så ställer sig tre stycken killar i kön, snickare. Unga och snygga. När det kommer killar till oss på Thelins så blir vi lite fnittriga vi är inte vana vid unga killar på vårt jobb.
Iallafall så får jag givetvis hjälpa dom.. Och självklart så blev jag jätte röd i ansiktet när jag mitt klantarsel gör bort mig.
Snickaren: "Är prinsessbakelserna stora?
Jag: Nja, det är dom bitarna som står där.
Snickaren: Okej, ja men ta två stycken då!
Jag går och hämtar prinsessbakelserna, ställer på brickan och frågar: Ska det vara något att dricka till?
Snickaren: Ja jag tar en cola också.
Jag: Vill du ha is i?
Snickaren: Ja det kan jag ta.

Jag går och hämtar ett glas med is och ställer på brickan när två isbitar åker ut.
Jag tar tag i dom två isbitarna och säger : Ojdå.
Snickare 2 säger : Haha, hon tyckte redan att du var så het så hon tog bort lite is.
Dom skrattar högt.
Jag tar tag i isbitarna och slänger mot sopsäcken, när jag självklart missar.
Fabbe: Vad gör du?
Jag: Nej jag blev våt!
 
Självklart så skrattade dom högt, och sa lite opassande kommentarer. Haha.
Jag brukar inte skämmas men det gjorde jag faktiskt nu! Blev nog röd i ansiktet. Tog betalt fort, och dom fortsatte skrattande iväg till ett bord.

När dom har fikat klart så säger dom hej då och frågar: Jobbar du imorgon?
Jag: Nej det gör jag inte (med ett leende)
Fabbe ropar desperat : Jag gör!

Så går dom iväg.

Sen efter 10 minuter så kommer dom in igen, med en stor blombukett, går före alla i kön och sträcker fram till mig och säger: Varsågod, vi ville bara att du skulle få en fortsatt trevlig dag!


Hur gulliga var inte dom då? Små pojkar! (Okej dom var runt 26 typ ) Men Åh vad dom gjorde min dag! Tack små snickare.



Vad är det med mig och byggarbetare?


Sen fick jag skjuts hem av Carina och hennes man Micke och vi får inte glömma deras hundar Fendi och vegas!



Nu sitter jag och kollar på blommorna och hoppas att dom dyker upp nästa vecka igen, man kanske kan ta en dejt med alla tre?


Over and out/dsdikf


Kommentarer
Postat av: Gravidkvinna 1

Va? Vad är det jag läser? Blombukett av snygga snickare? Du har det bra du!!!

2010-10-01 @ 09:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0