Jag fullkomligt..

Älskar fotboll.
När jag var yngre så var jag en sportfåne, eller sportfåne är jag ju fortfarande men inte på samma sätt.
Jag växte mer eller mindre upp på fotbollsplan. Min mamma och pappa gick isär när jag var liten. Så jag spenderade varannan helg hos Pappsen. Kommer ihåg det som det var i går, han hämtade mig på fredag klockan fyra när han hade slutat jobba. Vi åkte till ICA för att handla, han köpte alltid revbenspjäll, Coca- Cola och dillchips. Sen så åt vi det på kvällen, och kollade på film. Pappa somnade alltid framför tv:n och jag låg vaken till sena timmar. Han låg och snarkade, och när han vaknade till så låtsades jag sova bara för att det var så mysigt när han bar upp mig till sängen. Ni vet när man är barn, när man låtsas sova i bilen när man åker hem sent på kvällen. Och pappa bär in dig till sängen, kan ha vart det mysigaste.
Sen på lördag förmiddag så åkte vi alltid fram till stan för att spela på stryktipset. Sen så var det ju Tipslördag. Så jag kollade alltid på fotboll på lördagar. (Pappa somnade oftast då också ) haha. Sen var pappa tränare för damerna, så då var vi iväg på matcherna. Jag fick bära vattenflaskorna :)
När TGIF spelade var vi givetvis där. Kommer ihåg att jag hängde med pappa in i omklädningsrummet efter matchen och ibland på deras träningar. Så man kan ju säga att jag har sett ganska mycket i mitt liv. Haha!
Om det har skadat mig? Nej inte så farligt faktiskt!
Mina nummer har alltid varit först nr 4 pga av P.Friman när han spelade i TGIF sen bytte jag till A.Freij´s nummer 11. Sen när min kära Selakovic kom in i bilden så hade jag nr 17!


Sen så började jag själv spela fotboll. Det var det roligaste jag har gjort, vi vann KM hur många gånger som helst. Ska ta kort på det i helgen när jag kommer hem till lilla Tidaholm så ska ni får se vilka priser jag har fått. Haha!
 
Jag har ju alltid gillat lite äldre killar, vet inte riktigt varför. Men alla var och kollade på P12 tex jag kollade bara på männen som spelade i A-laget det är klart. Men vilka spelare det var då! Herregud vilken tid TGIF hade ett tag! Dom var riktigt duktiga faktiskt!

Jag spelade i IFK tidaholm, och efter varje träning så stannade vi och sköt lite på mål. Kollade när a-laget tränade. Vi missade inte en match, vi var överallt. Var vi inte i Ekedalen så var vi i Fröjered, var vi inte där var vi på Ulvesborg osv.
Och var det inte KM så var det 1:a maj cupen. Haha vi 5 tjejer skulle vara överallt!

Herregud vad jag älskar fotboll!
Lukten av gräset, stämmningen, dom äckliga vattenflaskorna, löpningarna och första träningen på gräs. Till och med grusträningarna kan jag sakna!



Fotboll är fan livet!




Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är nästan så en ointresserad blir intresserad av fotboll när man läser ditt inlägg. Hoppas du får bli fotbollsfru som du önskar :)

2010-10-13 @ 22:49:56
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0