Fullspäckat schema.

Då var måndagen här och jag har vart i Tidaholm i 4 dagar.
Det har gått fort, väldigt fort. Jag har haft ett schema värre än Kronprinsessan Victoria och Daniel!
Torsdag, ankomst till Skövde 17.15 fick ta bussen till Tidaholm. När jag sitter på bussen så inser jag att den bara stannar på busstationen. Jag som är lite lat ringer till Pappa och frågar om han är nere i stan. Det var han inte men han ställde upp för att hämta mig iallfall. Så jag står vid busstationen och väntar på pappa. Först så kommer det en röd skoda och tutar, jag börjar gå mot den men inser snabbt att det inte är pappa, och han skulle aldrig köpa en skoda heller. Så jag står och väntar lite till, in kommer en A traktor, som ska köra runt mig tror jag. Jag hör en röst bakom mig som säger "Hoppa in då!" Jag vänder mig om och ser att det är min lillebror som har köpt en A traktor och som jag nu ska åka i . Haha. Så det var bara att hoppa in, resväskan i knät och sen skulle han visa vilken bas han hade. Ja du det var en upplevelse. :)
Var hos pappa en sväng, sen åkte jag hem till mamma och fick tacos och  mys med Linnea. Vidare till Tingo, som jag hade längtat. Vi kollade på Robinsson och tog ett glas vin och förberedde vårt projekt som väntade på fredagen.
Fredag
Vaknade vid nio, tog på mig varma kläder och gick rakt över gatan till Tingo! Sen åkte vi till stallet, för att Tingo skulle bli fotad... Av mig ! :)
Så vi fotade och fotade i det härliga vädret, helt sjukt vilket skönt väder och helt sjukt att man kan bli så trött av frisk luft!
Det blev väldigt bra bilder, jag tror att Tingo är nöjd och jag är nöjd eftersom det var första gången jag använde min kamera. Åkte hem för att fixa iordning oss lite, sen vidare mot Casey´s och den obligatoriska mor & dotter fikan! Så skönt att träffa tjejerna och deras små! Kärlek.
Efter ett antal timmar och tjöt om allt möjligt åkte vi hem, sen vidare mot Sparbankshallen för att hejja på Tingo´s kusin, Isse´s pojkvän! Fick sådan nostalgi när jag gick in i hallen. Lukten, stämningen! Mmmm det luktar kärlek det du!
Så vi satt och hejade, men dom förlorade ändå. Efter A laget kollade vi på U laget, så det blev en skön fredagskväll i min gamla hall! Sen blev det lite vin på kvällen!
Lördag
Jag och Tingo åkte in till Skövde för att träffa Madde, blev en mysig fika på Rådhuset! Lite mycket fåglar bara! Men oj va skönt det var i solen! (lite kallt)
Hem till Tidaholm för att vara med familjen, men dom var i Jönköping för brorsan spelade mot HV. Så jag fick ligga i soffan och slappa i några timmar, innan det var dags för lite mat och bus med lillasyster!
På kvällen var det förfest hos Jenny, och vilket gäng det var! :) Mysigt! Vidare till Brygget, ja vad ska man säga om det?! Det står kvar så att säga, dom flesta som var där för några år sedan är fortfarande där. Ja men kul var det iallafall! Haha, gillar att dom kör en "tryckare" i slutet! Otippat. Kanske skulle ta med den idén upp till Stockholm för att se vad dom säger om det?!
Det är skönt att komma hem i tid iallafall, eftersom Brygget stänger klockan ett.
Så på...
Söndag
Vaknade jag gosade lite med Linnea, sen blev det en promenad i solen till pappa en sväng, fick middag och kaffe. Sen kom mormor ner till stan, hämtade mig hos pappa. Så åkte vi hem till mamma för att fika. Var kul att kusin hängde med också!
Efter det så åkte jag till Isse för att dricka mer kaffe, man dricker sjukt mycket kaffe när man är hemma!
Vi tjötade lite, gick en sväng. Hur mysigt som helst! Min lilla Isse , eller lilla hon har världens mage eftersom hon ska snart föda en liten bebis.
På kvällen tog jag det bara lugnt, försökte få eld i brasen i säkert en halvtimme, till slut gick det! Mysigt, så jag la mig framför elden som jag gjorde förr och rensade lite tankar som snurrar i mitt lilla huvud.
Och nu är det Måndag dagen har kommit då jag ska åka upp till Sthlm.
Nu blir det en lunch med Jocke, Mli och lilla Jackie! Sen så får jag nog ta och åka in till Skövde för att sätta mig på tåget. När jag kommer till Stockholm, så åker jag nog till Årsta för att hämta min telefon. Sen vidare till Sickla och mitt hem. Får se om sambon är hemma. Jag vill ju mysa! :)
Ne nu måste jag packa lite och vara med Mamma lite till innan jag drar.
Så tack mina vänner för mycket mysiga dagar som vanligt ni äro dom bästa!
Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0