Vakna med Josefina.

Idag så skulle jag gått upp tidigt, jag skulle springa & jag skulle tvätta.
Jag gick upp vid tio, Josefina kom vid halv elva, jag skippade att springa och att tvätta. Istället fick det bli kaffe på altanen.
Vi pratade om allt från vårt drömbröllop, framtiden och allt annat i allmänhet.
Lyssnade på musik och jag spelade lite gitarr för damen. Tog även en premiär cykeltur till affären, det gick förvånadsvis bra. Kanske beror på nedförsbacken!
Vidare in till stan där vi mötte upp PH och Andrea för en snabbfika i Central Badet.
Nu har jag precis lagat mat till mig och frugan, trevligt att nästan alltid få äta tillsammans med någon nästan varje dag. Vardagslyx!


Så...
Nu sitter jag här på altanen med en ljuvlig kvällssol och lyssnar på fåglarna och suset ifrån träden.
När det är vinter, mörkt, kallt och tråkigt glömmer man lätt hur fin sommaren är. Alla färger från träden och alla dess dofter från blommorna.
Detta får mig att bli alldeles lycklig och lugn. Jag vill till landet nu. Jag vill vakna upp att solen lyser in hos mormor och morfar, gå ner till ett uppdukat frukostbord på altanen och höra fåglarna.
Känna värme, andas in frisk luft och känna gräset mellan mina tår.
Ta cykeln ner till sjön för ett morgondopp. Höra hur alla humlor flyger från blomma till blomma. Titta ner i alla diken som är utmed grusvägen, höra däcken från cykeln. Till och med se alla sniglar, nyckelpigor, fjärilar, grodor och alla andra konstiga små djur.
Se hur deras katter ligger i gräset med kisande ögon och hur dom bara ligger där och njuter.

Hörni, det är sommar nu.......





Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint skrivet du :) Love you / Mamma

2010-05-18 @ 19:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0