10.03.11

Gick upp vid kvart i fem, packade det sista & rusade till bussen. Vid halv sex stog jag på centralen & skulle hämta ut mina tågbiljetter. Knappade in bokningsnumret i maskinen, VA?! Fattas en siffra eller bokstav.
Jaha....
Fuck!

Kollade en gång till, men det ska stämma tänkte jag för mig själv. Nehe, fick ringa mormor som hade bokat tåget. Mormor hade skickat det på sms & hon kan inte skriva stora bokstäver eller siffror, hon lärde sig precis att göra mellanslag mellan varje ord. "auk nio noll åtta ett noll"- sms.
Mormor ringde upp mig, knappt vaken & konstaterar snabbt att det var ett O istället för noll.
Så då var det löst.


Sprang till pressbyrån köpte mig en smörgås, smoothie & aftonbladet. Slog mig ner i det sköna tåget åt min macka, drack min goda smoothie & läste aftonbladet. Allt skulle vara helt perfekt förutom...
Mitt emot mig satt två äldre herrar som antagligen jobbade för volvo, dom satt & disskuterade hur man skulle få Volvo på fötter igen & att dom skulle till testbanan på hissingen. Så jag tog på mig mina lurar satte på skön musik som gick på repeat hela resan.

Musik:
Jay Sean feat Sean Paul- All or nothing
Jason derulo- In my head
Alexandra Burke- The silence
Cheryl Cole- Fight for this love
Lady Gaga- Alejandro

Slumrade till & vaknade pigg & kry i Göteborg...
Satte mig på ett café på stationen & konstaterade att Göteborg hade gömt solen för mig idag.



Vidare mot Sahlgrenska för att möta upp Mormor, som jobbade där idag. Det gick ganska fort. Vi åt lunch, jätte god västerbottenspaj med sallad.
Sen hem till Tidaholm, jag sov hela vägen, roligt resesällskap. Not!



Har myst lite med familjen nu & imorgon så blir det fika med fina fina tjejer. Kömö, Anna, Nora & TINGO!!!


ÅH! Lovely!!!


Nu ska jag sova så det snabbt blir morgon!

Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0