Tillbaka till verkligheten.

Vaknade klockan sju av att mamma, Simon & Linnéa kom in i Benjamins rum och sjöng! Idag fyllde nämligen lilla Benji 11 år !
Lika bra att gå upp tänkte jag, så jag gick ner och drack min dagliga morgonkaffe. Sen så la jag och Linnéa oss på en filt ute i solen medans mamma åkte och fixade lite grejjer. Där låg vi i över en timme, lekte med dockor och busade, hann även med en liten fika också. Hur mysigt som helst!

Vid tolv blev jag upphämtad av Sanna för att dra vidare till mLi och sen lunch på Casey´s. Vid två så åkte Sanna till KSS för att jobba så då gick jag och mLi till turbinhusön. Dags för fika igen, denna gången med Isse, Anna, Albin, Kömö & Nora.
Love love love.


Efter fikat så gick jag, kömö och Nora hem till mig och fortsatte fikandet, med en liten Linnéa också!

Sen..........



Kom stressen, jag kollar på klockan den är 18.00. Mitt tåg tillbaka till Stockholm går klockan 18.47 ifrån Skövde, vilket är ca 3 mil från Tidaholm.
Ringer till låtsas pappa och kollar vart han är, han är på väg säger han.. STRESS!

Peter kommer 18.23 vi var i skövde 18.34 vilket innebär att han körde ganska fort. När vi kom till Resecentrum så fick Peter ta väskorna och jag sprang in för att hämta biljetten.
Med skakande händer och ben skriver jag in mitt bokningsnummer. FEL står det! Va?? Vad är detta nu då? Ringde till mormor för att dubbelkolla bokningsnumret, nej det ska vara rätt! Så jag skriver in det igen, nej fel står det igen.
Eftersom vi bokade om billjetten från söndag till tisdag så trodde vi att det var samma bokningsnummer. Men neeeee då! Det är ju självaste f--!!!!

Lägger på och ringer SJ´s kundservice.
"Hej och välkommen till SJ`s kundservice, vad vänlig välj vilket alternativ som passar dig bäst!"
ÅÅÅHHH tänker jag och trycker 1.
" Du är placerad i kö, det är 26 stycken före dig"

Jag kollar på klockan 18.45! Ser hur tåget börjar rulla in på spåret, där står jag utan billjett och ser 795 kronor flyga iväg.
Springer till konduktören och berättar hur det ligger till, hon hänvisar mig till han som står längst bort det är klart. Springer och skriker till Peter att han ska skynda sig med väskorna!
Haha, vilken syn!

Pratar med den andra konduktören, förklarade läget och han säger att jag ska gå på tåget så löser vi det sen. TACK GODE GUD tänker jag för mig själv.
Peter hänger med in på tåget och slänger in väskorna, hör hur dom blåser i visselpipan och Peter får panik och tränger sig precis ut innan dom stänger dörrarna!

Sätter mig ner, kollar runt om mig. Vart har han satt mig tror ni? Jorå, i djurvagnen. Jag sitter omringad av 4 stora hundar, en katt och en naken katt som alla skulle kolla på det är klart.
Jag satt och skratta åt mig själv och åt hela händelsen. Så typiskt att det ska hända mig det är klart!

Sen kom konduktören, han var en ung ganska snygg kille faktiskt. Så jag flörtade lite lätt och han sa att han fixade det! När jag gick av så sa han att jag var skyldig honom en tjänst!

Haha, eller hur?! SJ är skyldig mig detta, plus att jag fick sitta med hundar dom luktar ju lite mysko.



Jaja, nu är jag hemma i Stockholm igen..
Imorgon jobb!

Saknar redan alla där hemma.
Så tackar jag för att ni finns och för att jag fick fyra underbara dagar!
Vilat upp mig rejält!

Godnatt sweeeeeties!


Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Marika

Sååå kul att ha dig hemma ...hoppas att du kommer snart igen. LOVE YOU! Puss o kram

2010-06-02 @ 06:59:30
Postat av: dedu

Bästa på länge Karin :) Jag garvar fortfarande.

2010-06-07 @ 23:08:53
Postat av: Anonym

Den var ju bäst! haha

2010-06-08 @ 18:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0