Min stamkund.

Vi har en stamkund på Thelins som heter Gösta. Han brukar komma varje dag med sin fru för att äta lunch. Gösta är gammal jag tror han är 92 år gammal och hans fru är nog i samma ålder. Men hans fru är dement och säger inte så mycket.
Dom här på Östermalm och har ingen som hjälper dom där hemma, dom vill inte ha hjälp. Gösta säger att dom klarar sig helt utmärkt själva, och det tror jag säkert att dom kan!
Gösta brukar lämna papper till oss, olika skrifter, berättelser och små kåserier. Han har skrivit om sin fru, om oss på Thelins om barn och allt möjligt. Han har en egen blogg där han publicerar allting.

Han är jätte duktig en riktig krutgubbe! För några dagar sedan så frågade han mig om jag hade någon mailaddress, och självklart fick han den. Gösta mailade mig samma dag med en liten berättelse, han hade avslutat det hela med att skriva: "Kram Gubbfan" ´Helt otroligt skön gubbe!

Nu kommer det...
Jag har vart ledig i några dagar, och när jag kom tillbaka i förrgår så berättade Andrea att Gösta hade fått en stroke. Jag blev helt chockad. Stackars min Gösta. Jag mailade direkt när jag kom hem för att skriva att han skulle krya på sig och att vi saknade honom på Thelins.

Idag var hans fru och dotter här. Jag frågade hur det var med Gösta. Hon kollade ner i marken och sa att det var mycket dåligt. Han har fått en hjärnblödning, tappat talet och blivit förlamad på hela högersidan.

Hans fru som är mycket dålig, skulle in på hem igår. Undra hur hon tänker, hon förstår nog inte riktigt att Gösta ligger på sjukhus.
Mitt hjärta går itu, tänk att dom har levt hela livet ihop och plötsligt är han borta. Hon åker in på hem, allt är bara så sorligt.

Gösta krya på dig! Du klarar detta och jag saknar dig på Thelins!!




foto:www.guardianangel.in


Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härligt farbror Gösta verkar vara och vad gulligt du skrivit om honom och hans fru. Hoppas verkligen kan återhämtar sig efter stroken!

2010-07-01 @ 08:23:49
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0