Skjut mig!!!!

Ledig idag. Hade planerat dagen till fullo. Men något gick snett.

Ni vet att jag kan vara klantig ibland, men detta slår alla rekord.
Jag har ju fått för mig att jag ska bli lite mer hälsosam, så jag försöker springa varje dag.
Så klockan ringde vid halv tio, jag går upp kokar lite kaffe, och tänkte för mig själv att jag ska gå ut och springa, sen kan jag sola hela dagen på altanen. Så jag slänger i mig kaffet, tar på mig träningskläderna och ger mig ut för att springa.
Jag sprang hela 6 kilometer och knäckte mig själv totalt. Svetten bara rann, sjukt varmt ute.
Går in i trapphuset och rotar fram min nyckel som jag hade i fickan, tar upp nyckeln sätter den i låset...
FAN DETTA ÄR INTE SANT! JAG HAR TAGIT FEL NYCKEL!!!!!

Det går många tankar genom huvudet, många svordomar måste jag medge. Fy fan!
Ph är och jobbar till klockan 22.00 ikväll, jag har ingen mobil med mig, inga pengar absolut ingenting!!
Ringer på varenda granne som, men ingen öppnar! Va fan gör jag nu?
Ska jag ringa en låsmed? Slösa 4000 på det? Nej det går inte, så jag går ner till sickla köpkvarter och får låna telefonen i en butik. Men jag har inga nummer i huvudet så jag får ringa jobbet. Andrea bara skrattar åt mig, och det blir omständigt att ta en taxi. Och hur skulle jag få tag i en taxi utan telefon?!

Så JAG PERNILLA bestämmer mig för att GÅ till jobbet. Från sickla köpkvarter till Fältöversten som ligger på östermalm. Ser skylten där det står att det är 1 mil till slussen. Fuck tänkte jag, men börjar att gå. Förbi Henriksdal, förbi Londonviadukten, förbi slussen, förbi hela kajen längst gamla stan & mot strandvägen!!!
Går hela strandvägen för att se om jag ser PH men icke. Så jag går till jobbet med gråten i halsen, helt slut. Får låna telefonen och får tag i PH till slut. Hon skrattar åt mig, vilket jag förstår. Hur kan man vara så dum så man glömmer nyckeln, men inte så lätt när dörren låses av sig självt. Ahhhhh!
Hon kom precis i land med båten igen så jag går ner för att möta henne, men hittar henne inte. Får gå upp till jobbet igen för att ringa, efter någon timme så går jag ner och hämtar nyckeln. Hennes chef sticker ut huvudet och frågar "Vart är det jävla puckot, jag måste se henne!!!"

Jag är så sjukt klantig, klant klant klant och åter klant!!!!!

Får låna pengar av Andrea för att komma hem. Så nu sitter jag här efter ett x antal timmar, hela dagen har gått och jag dör. Skjut mig säger jag bara!!



Vilken jävla dag!!!!

I
nte nog med det jag måste gå ner till sickla nu och köpa lite alkohol och jag som nästan darrar, för druckit eller ätit har jag ju inte gjort!!


Nä fy fan!


Haha, men skadeglad som jag är så sitter jag här och skrattar nu, eller gråter jag ? Tror det är något däremellan!


Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: mannos

Fin blogg! följa varandra?



Kram

2010-07-02 @ 18:40:26
URL: http://mannos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0