Snö.

Ingen idé att klaga, det kommer ju som sagt mer snö. Det är väl roligt att veta att inte det är så stort med klimatförändringar som man trodde. Men man kan ju inte låta bli att tänka: Är detta den nya istiden?
Hoppas inte det, för min kropp är inte menat för detta.

Som många andra stockholmare idag så var det svårt att ta sig till jobbet, min restid som vanligtvis tar cirka en halvtimme blev två timmar. Eftersom inga tunnelbanor gick fick jag åka  buss runt halva sthlm, så nu har jag fått lite seightsing på köpet. Tack SL! haha. Bussen hade ingen värme heller, sjukt kallt. Så nu fick jag för det, jag har inte köpt en vinterjacka på två år. Nu kanske man skulle ta tag i det och köpa sig en, tråkiga pengar bara!

Hemvägen var inte helt enkel heller. Var hemma tjugo över nio, efter en lång promenad.

Jag har inte tinat upp än, men med lite te i kroppen så kanske man blir varm igen. Det är nu man skulle ha en varm famn att krypa upp i, släcka alla lampor och tända massor av ljus. Bara ha det gött helt enkelt!


Imorgon ska jag packa på mig underställ, termobyxor & min stora pälsmössa!

Nog om snö...



Hitills har jag en resa att se fram emot, i oktober dock. Men två veckors gratis semester till Tauoritodalen på Gran canaria med familjen! Det tackar man inte nej till !


Nä nu fryser jag. Sov så gott alla mina godingar!


Snart Tidaholm, så kommer jag!






Snart snart snart, är fyra månaders väntan över :)


Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0