Blir det värre...

ju äldre man blir?

Jag tycker att ju äldre man blir desto räddare blir man. Man börjar se farorna istället för att se njutningen i det hela. För bara några år sedan så åkte man allt på Liseberg, men sist jag var där så åkte jag nog en attraktion. Och inte hjälpte det att Rainbow kraschade.
Samma sak med flygningen, förut kunde jag flyga utan problem. Jag njöt av tystnaden & utsikten. Nu dom senaste gångerna så tänker jag alldeles för mycket på vad som skulle kunna hända. Tänk om man kraschar, visst man kan inte tänka så men man kan ju inte låta bli att göra det.
Jag menar, det sker ju mer olyckor i det vardagliga livet, bilolyckor, cykelolyckor & så arbetsplatspolyckor.
Det värsta tycker jag är när man flyger med sin familj som jag ska göra nu nästa vecka. Peppar, peppar ta i trä!!
Det kommer gå bra. "Jag kan flyga jag är inte rädd"

Så nu blev det lättare. Hur blir det med svinisen egentligen, borde man ta en spruta? Kanske är omöjligt, & för sent till & med.


Har du någonsin googlat dig själv? Det har jag, finns inte så mycket på mig & tur är väl det?!

När jag skrev mitt inlägg på ett papper förut så satt jag på Muffins Fabriken i Årstadal. Hälsade på Madde som jobbade. Jag gillar tanken på att få sitta på ett café & få inspiration. Timme efter timme & bara skriva vad som dyker upp i tankarna. Att få rensa tankarna är ett stort behov som jag har & vill ha i fortsättningen. Att hålla allt inne är min grej. Det är så jag är & jag jobbar på det, det är både på gott & på ont.

Konversation mellan ett par vid kassan:

Hon- Åh jag kan inte välja det finns så mycket gott.

Han- Men älskling du gillar ju choklad, här har du en med hallon & choklad. Du gillar ju hallon & du gillar choklad.

Hon- Ja det gör jag ju. Jo men den tar jag.

Han- Du behöver inte ta den älskling. Nu känner jag att jag bestämmer vad du ska ta. Nu tar jag över din egen vilja.

Hon- Men älskling du vet ju vad jag gillar. Det är bra. Jag tar den!

Shiiiit. Bara för att man är ihop & älskar varandra, måste man vara så löjlig? Jag ska inte säga för mycket, snart är jag där själv kanske. Står & låter min kille bestämma åt mig, vad jag ska ta & vad jag gillar.

På tidaholmska : "Man måste diskutööööö mera" (Man måste disskutera mera )


 


Kvällen har spenderats på följande sätt. PH var här & kollade Gossip girl. Jag färgade Beccas utväxt på håret. Madde kom hem & vi myste till "Ensam mamma söker".



Fin höstdag i Årsta.




Mys halsduk på.



En latte & en muffins Peg.

Maddisch in action.

 

Härlig söndag.

Godnatt.

" Losing my mind"

Over and out/dsdikf

Det jag har skrivit i ett tidigare inlägg om att jag vet vad jag vill göra. Jag har nämligen anmält mig till en kurs. En kurs som hålls på distans. En kurs hur man blir författare & frilansjournalist. Ska bli mycket roligt & intressant att få lära sig hur man skriver så att läsarna förstår, hur man skriver på rätt sätt. Kursen består av 15 inlämmningsuppgifter uppdelat på 3 tillfällen. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0