Man tager vad man haver.

Igår var jag ledig, & då gjorde jag absolut ingenting. Jo jag åt pizza med Nathalie :)






Idag så har jag jobbat på St:erik 7.30-15.40
Det var jätte mysigt, att träffa & få krama George när man vill & att träffa alla kunder. Jag har saknat dom & dom flesta hade saknat mig :) Blev glad att dom har märkt att jag har försvunnit.

Mötte upp Becca på Dubbel W & fick skriva lite skyltar. Sen gick vi till Kjell & Company för Becca & PH ska köpa en toa sits. Men dom hade ingen så vi åkte hem.

När jag kom hem så var jag väldigt hungrig. Dagen före löning, innebär inte så mycket pengar. Så jag kollade i skafferiet & i frysen & i kylen.

Så det blev fussili & pastasås.

Jag ska kalla rätten för Slash special.

Detta behöver du:

1 Gul lök
1 Paket bacon
2 tsk (eller mer) Sambolec
1,5 dl Matlagningsgrädde
1 Röd paprika
1 Burk champinjoner
1 Paket med fetaost

Gör så här:

1. Sätt på vattnet till pastan (valfri) för att sedan låta pastan koka tills den bli al dente
2. Hacka lök, paprika & fetaost
3. Strimla bacon
4. Stek bacon, lägg sedan på ett bakplåtspapper så all fett rinner av
5. Stek lök, champinjoner & häll på sambolec, rör om.

6. Ta en gryta häll i det stekta baconet, löken, champinjonerna & häll på grädden. Rör om & låt koka upp.
7. Blanda en redning (mjöl & vatten)
8. Häll i fetaosten i grytan & rör om tills osten smälter.
9. Smaka av & krydda efter behag :)
10. Häll i redningen tills du får en god konsistens.
11. Till sist häller du i paprikan, den ska inte koka länge. Den ska vara al dente & inte förlora färgen.

Häll av pastan, lägg upp på en tallrik. Häll på pastasallad & avsluta med lite solrosfrön på toppen .

Smaklig måltid





Paprika, lök & min coca cola ( ett måste i köket)




Redning, fetaost & steka bacon.





Mums






Slash special.


Fast maten ser inte lika god ut som den var! :)


Barca



Imorgon blir det Fältis hela dagen! Ses där!

Godnatt.

Me gustaría que estuvieran conmigo todos los días, echo de menos hablar con usted. Fuiste un gran hombre amado Brita. Estás en mis pensamientos cada segundo y cada minuto. Te amo!


Over and out /dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0