Vart tog våren vägen nu då?

Och vems påhitt var det att det skulle komma en snö dänga till?! Men nu skiner solen och det är slask ute.. Så nu får vi hoppas att detta var sista snön för i år.

Helgerna går väldig fort. I fredags åt jag och PH grekisk sallad och drack lite vin till let´s dance. Mysigt!
På trean går det så bra filmer. Gamla filmer sen 80- talet. Såg en väldigt bra med Bruce willis i fredags. "Den sista scouten" så ska filmer vara :)

I lördags jobbade jag och det var väldigt mycket folk faktiskt, kanske berodde på det fina vädret som va. Med en man kort så gick det förvånadsvärt bra :)

På kvällen var vi hos PH och drack lite vin. Och det blev lite för mycket för mig, men jag hade faktiskt inte ätit något på hela kvällen. Så jag får skylla på det och be om ursäkt för vissa samtal. Haha! ALKOHOL LÅS TILL MOBILEN TACK!




Vaknade vid nio i går morse, kollar höger kollar vänster och tänker, vart är jag? Jag var hos ph, med min telefonsladd runt halsen. Måste ha stendäckat! Haha. Ph kollar på mig och säger att hon är på väg in till jobbet och att Rebecca ligger i sofffan. Jag gick upp satte mig vid soffan och skrattade åt en fortfarande full becca.
Haha. Klockrent.
R:" Jag träffade en kille ute en gång, och sist jag var i Uppsala kommer han fram och säger Hej Rebecca!! Jag svarade hej.. och tänkte FAN hur stor är chansen att han är i Uppsala? Inget konstigt egentligen. Men grejjen var det att jag  hade ljugit för honom och sagt att jag var 84:a och strippa!!"

hahahha...

Upp till min lägenhet, sov några timmar. Sen var det till att slappa hela dagen med madde. Stationerad i soffan låg jag hela dagen. Och självklart var det beck som gällde några timmar senare, med glass och chokladsås.
Yummie!



Måndag igen och början på en ny vecka, en vecka närmare våren och en vecka närmare min hemfärd till Tidaholm. :)
Ledig idag och jag sitter vid köksbordet, med mitt kaffe, tänker och tänker. Men kommer jag fram till något vettigt?! Hoppas det.
Fick posten precis, tre brev dagen till ära, det första var ett kundnummer som jag hade glömt bort, det andra var min avi så jag kan gå och hämta ut mina nelly kläder som har kommit. Och det sista var deklarationen, fick inte tillbaka så mycket som jag hade hoppats på men lite ialf. :)
Får man inte lite ångest varje gång den kommmer? När man ser hur mycket man har tjänat under året som gått, och man tänker vart tog dom pengarna vägen? Vad gick dom till? Och jag kan inte komma på att dom har gått tll något vettigt.

Sen när man läser Preliminär skatteuträkning... Vart man betalar skatt till.
*Kommunal inkomstskatt
*Allmän pensionsavgift
*Kyrkoavgift till svenska kyrkan
*Begravningsavgift???????? What??

Varför betalar man begravningsavgift?
Många frågor.. haha.


Ne nu ska jag ner och hämta paketet, sen gå ut och gå, sola och sen laga lite mat kanske!
Jag skickade en bild till tingo i gbg på våran utsikt, den bestod av snö. Och hon skickade en tillbaka med sol och det såg ut som vår!! Fuskigt.

Ha en bra dag nu allihopa!

Over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Anonym

gå ur svenska kyrkan prill, varför ska du ge dom pengar? o begravningsavgift låter ju bara dummt..

2009-03-24 @ 15:09:38
URL: http://lillajosefinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0