Vägen till riktig lycka går genom magen?

Ledig idag, underbart skönt. Vaknade vid 11.30, fast jag hade ställt klockan på halv nio, men vad gör det?! Ibland är det nyttigt att få sova ut lite. Eller?

Satte på lite kaffe, läste morgontidningen och gick igenom mina mail, vilket består av alla som har skrivit eller något på min facebook. Kan man ta bort det så man slipper dom där mailen. Det blir ju ingen överraskning när man väl kollar på facebook sen.


Väntade in min lilla Josefin, tog på mig underställ och överdragsbyxor och begav oss på en promenad. Till gullmarsplan och tillbaka, en liten lagom promenad. Älskar att gå och prata med Josefin, hon är så bra på att lyssna, bra svar på allt! Hon förstår exakt hur jag känner det med vissa grejer. Lovely!


Resten av dagen har jag bara slappat, kollat lite kurser som jag eventuellt vill gå, några kvällskurser. Spanska står på schemat, får se hur det blir med det, men det vore kul att få göra något på kvällarna. Och dessutom så älskar jag språket, flyter på så gött i munnen när man pratar.


Nu lagar jag lite mat, för jag ska ju börja mitt hälsosamma liv. Det blir quinoa blandat med champinjoner och kidneybönor, sweetchili och till det kokt lax. Mums! Väntar på att laxen ska bli klar..


Och så min vanliga "tur" eftersom det är min lediga dag, så självklart ska vi ha personalmöte klockan 19.30 så typiskt. Då måste jag ju in till jobbet ändå! Haha!

Hoppas det blir så som jag och ulas pratade om, lite överraskningar sådär.


Ne. Äta. Göra inordning sig. Och till sist dra sig in till Fridhemsplan.


Ha en bra tisdag, imorgon är det onsdag och snart är det Fredag och helg igen. Wiiiiiii! Eller vad wiiiar jag om, jag jobbar. Men ändå! En vecka avklarad och början på ljusare tider. Lovely!


Over and out/dsdikf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0