Lucia.

Det känns inte som att det är December, det känns inte som att det har vart Lucia idag.
Jag har jobbat & sålt lussekatter, men har vart sjukt trött & mått illa hela dagen.
Fick se ett Lucia tåg idag iallafall, vuxna människor dock. Mycket roligare & mysigare att se barn sjunga!

Jag kommer ihåg när man gick på dagis & man skulle vara där klockan 6.00 på morgonen. Lite väl tidigt kan jag tycka. Men det var mysigt. Nu när jag tänker efter, undra om min pappa var med någongång? Jag kommer bara ihåg Mamma, mormor & morfar...

Vart är snön? Jag erkänner nu att jag gillar snön, eller gillar är väl att ta i. Men det lyser upp lite & kan se ganska fint ut faktiskt.



Idag är det 5 månader sedan min gammelmormor Brita gick bort.
Jag var på semester i spanien med ph, kom hem & isse dök upp på facebook chatten. Hon skrev "jag beklagar" & jag skrev "Vaddå?!" Brita svarade hon.
Mamma & mormor hade inte sagt någonting på min resa, för dom ville inte förstöra. Jag var jätte arg först men i efterhand förstår jag. Mitt hjärta den dagen... Det gick itu, det högg till. Jag förlorade något. Något fint. Men jag minns. Kommer alltid att minnas. Är glad att jag fick vara en del av ditt liv. Och tack Brita för alla lyckliga stunder du gav mig!

Hälsa Arvid där uppe! Älskar er!



Saknar närhet en dag som denna!


Over and out/dsdikf




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0