Ge mig ljus.

Jag vaknar av mitt alarm klockan 04.15, trycker på knappen för att snooza. Tittar på min väckarklocka & tänker, jag kan ligga lite till. Inväntar att mitt alarm ringer för andra gången, klockan slår 04.30. Bussen går 05.10 & eftersom busshållsplatsen ligger nedanför min dörr tänker jag att jag kan snooza en gång till. Men istället så stänger jag av alarmet & ligger lite halvt vaken. Somnar till en snabbis & vaknar.. Kollar på klockan... FAN! Inte igen, klockan är 04.55 . Upp i mörkret, tänder min adventsljustake, in på toaletten, tvättar ansiktet & borstar mina tänder. In i min garderob för att leta kläder, kollar med sorgsen blick in i garderoben & tänker, nej jag orkar inte. Så jag tar mina byxor som jag hade igår, ett linne & en tjocktröjja. Deo & parfym så man luktar gott. In på toaletten igen för att sminka sig lite. Klockan är nu 05.00. Kollar på klockan & ler nöjt över att jag återigen har hunnit med i min tidsplanering. Tar på mig vårjackan (jag har ingen vinterjacka) halsduk, ipoden i öronen .. Går ut genom dörren & låser samtidigt som jag trycker upp hissen.. kollar klockan 05..07. Yes! Jag hinner. Kommer ner, ut ifrån hissen & ut i mörkret. Tittar vänster, FAN där gick min buss..

Går till hållplatsen, tittar på tidtabellen, nästa går 05.20. Det är mörkt, det småregnar & det är alldeles tyst. Sätter mig ner på bänken & tänker- Jag kunde snooza en gång till !


Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0