27/12-09

Jaha, då var man åter på plats i Stockholm & återigen har man firat jul.
Fick vara hemma i lilla Tidaholm i två hela dagar! Alltid något. Men som vanligt hinner man inte träffa alla & man önskar att man kunde dela på sig.

Jag hann iallafall köpa alla julklappar till sist & när jag kom hem till Mamma så kom jag precis lagom till att julskinkan kom ut ifrån ugnen. Vad är bättre än den första smörgåsen med julskinka på? Mums.
Fick lägga Linnéa, hon fick lite välling & sen somnade hon sött. Eller rättare sagt, det var nog hon som sövde mig, jag somnade som en stock. Mys.

Julafton spenderades ute hos Mormor & Morfar på landet. Hur mysigt som helst, fick äta god julmat & umgås hela familjen. En vit jul för en gång skull. Första Julen utan Brita, men jag kände att hon var med ändå. Känns fortfarande overkligt.
När vi kom hem igen så satt vi uppe till halv två på natten & spelade Guitar hero, sjukt kul. Jag ska införskaffa mig det nu i mellandagarna !



Juldagen spenderades hos Pappa. Julmat igen (som man nästan spyr på efter en gång) Lite julklappsutdelning & små prat! Hann förbi Kömö en sväng också, hon hade fått en jättestor mage :) Så fint!
På kvällen hann jag med tre förfester, först hos Broo som inte hade någon musik, så vi fick lyssna på inspelade prutt ljud. Sen vidare till Jenny L & firade med mina flickor. Vi hade väldigt trevligt! Längesen vi var allihopa sådär. Mer sånt!
Vidare till Addisen & sen brygget!
Och som vanligt när man är hemma så blev det ganska mycket dricka, men kul var det. En liten fråga bara, varför hamnar jag alltid själv? Haha. Alla bara försvann men jag va kvar & festade till småtimmarna.

Hade en sjukt rolig bakfylledag igår med Erik & Addisen. Addisen var nog full fortfarande. Haha störd.



Vidare till Morbror Roger för att äta Pizza & kolla på alla kort från Cypern resan. Gött med Tidaholms kebab igen kan jag säga, men jag kunde inte låta bli att tänka på fåren! Haha.

Sen däckade jag i deras fåtölj till Lara Craft. Angelina är grymt snygg måste jag säga. Sen vid halv sju på kvällen kom jag på att mitt tåg går ju snart. Fick pussa & krama allihopa hejdå. Denna gången började jag gråta faktiskt, jag ville inte lämna familjen. Saknar dom jätte mycket! Två dagar är för lite tid att vara hemma på.

Så...

Idag har jag jobbat, sen somnade jag i soffan & nu har jag kollat på Bodygard med Kevin Costner, jag har nog sett den filmen 7 miljoner gånger nu tror jag. Men den är lika bra nu som då :)



Nu måste jag sova, ska upp halv fem för att åka till jobbet. Sen ska jag gå på rean lite, kanske gör lite fynd. Måste köpa vinterjacka nu också, imorses var det -11 när jag åkte till jobbet. Och vårjacka då är inte så varmt kan jag säga.

Tack alla vänner för den här gången! Och tack min fina fina familj för att ni finns! Vad vore man utan er?

5 år sen Anna omkom i tsunamin. 26/12-04 Igår gick tankarna till er Ann-lie med familj!!
Saknaden är stor.


Godnatt.

Over and out/dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0