05.30

Idag vaknade jag av att Emelie kom in i mitt sovrum & skrek. Klockan är fem!!
Sen sa hon godnatt & flinade sitt lilla flin.
Åh.....tänkte jag! Bara att kliva upp ur min varma säng & bege mig till jobbet.
På med kläder & gick till bussen!
I med min ipod, jag måste erkänna att jag har börjat tröttna på mina låtar som jag har där nu. Bara massa kärleksballader, visst det är skönt att lyssna på. Men jag har förstört dom genom att tänka på en del personer. Minnen you know.
Men det blir ju aldrig av att man upptaderar den, man har ju spotify här hemma.

Vidare till Gullmarsplan & tunnelbana, går av vid slussen för att byta mot Ropsten.
Sätter mig nästan längst bak i tunnelbanan. Det sitter två personer mitt emot mig, resten av vagnen är full av människor. (Tack för att jag inte är själv så tidigt på morgonen)
Så.. Det sitter en äldre dam & en äldre herre som är snickare.
Jag sitter med min Ipod & lyssnade på Chris Brown- With you & kollar ut över gamla stan när vi åker över bron. Det är fint. Jag gillar gamla stan, det är då jag brukar le för mig själv & tacka mig själv för att jag vågade ta steget.
Plötsligt så känner jag en hand på mitt ben, jag kollar på handen & sedan på damen mitt emot mig. Hon säger något, jag tar ur hörlurarna & får fram ett " Vad sa du?"

Damen: Jesus älskar dig.. 
Jag: Jaha....
Damen: Du vet att Jesus älskar dig va? Tror du på Jesus? Läser du bibeln, har du bibeln hemma?
Jag: (hann inte svara på dom första frågorna eftersom hon pratade på ) Nej, jag har inte bibeln hemma.
Damen: Du kan hämta den på Södermalmskyrka, du är välkommen Jesus älskar dig, han kan förändra ditt liv. Han vill hjälpa dig genom livet! Kom med hela din familj & vänner på Söndag klockan 11.00. Jag ser fram emot att du kommer & Jesus vill att du kommer!
Jag: Okej......

Sen så bara blir tyst kollar ner i sin bibel som hon sitter & läser... Jag tittar runt omkring mig, ingen har reagerat som vanligt när det gäller Stockholm.
Jag tittar på damen igen, som läser ivrigt i sin bibel. Jag biter mig själv i kinden lite för att inte skratta högt. Tar i mina hörlurar igen. Damen låtsas som om ingenting har hänt, som hon aldrig har pratat med mig.

"Nästa Karlaplan"
Jag reser mig upp går ur vagnen mot rulltrappan, hon lyfte inte ens blicken.
Då börjar jag tänka lite, det fanns hur mycket folk i tunnelbanan som helst, varför pratade hon just med mig?
Ser jag ut att behöva hjälp? Ser människor som tror på Jesus att man inte mår bra?

Hm.. Konstigt!


Jobbade som sagt tidigt idag, skönt att få sluta klockan 13.00
Åkte & fikade med Karlebo på kaffe med mjölk. I love it!

Sen gick vi till skrapan för att kika lite.
När vi kommer in i skrapan, ser jag en välbekant kille. Han står med ryggen mot mig, jag känner igen honom direkt. Han hade sina kängor på sig, satsväskan runt sig, skinnjacka & en svart mössa. Han pratar i telefon, jag vill gå fram men gör det inte. Man ska ju visa sitt snyggaste jag när vi väl ses .
Man får inte vara dum, ful får man vara men inte dum. Jag gick tio centimeter ifrån honom, uppför rulltrappan.

Jag säger till Karlebo..
"Vänd dig INTE om nu, men han som står där nere det är M. polisen..."

Självklart vänder hon sig om..

Han såg lika bra ut som vanligt.. Mmmm!

Fick ett sms idag också, kul att du läser här ibland K..

Nu blir det sängen, har tvättat hela dagen känns det som! Jag vill ha en halvnaken manskropp där när jag lägger mig idag, tror ni jag får det? Haha.

Sleep tight!

Over and out/dsdikf








Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha ja..jag tänkte ju bli Tidaholms svar på Bert Karlsson...fast lite mer classy då..haha

skämt.



=)

2009-12-11 @ 00:17:29
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha större än Bert storleksmässigt eller kändismässigt?

;)

ja man kan ju hoppas på lite bättre rykte men lika mycket pengar...haha

2009-12-11 @ 00:37:12
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0