day´n´night..

Då var denna sommaren till ända. Redan jobbat en vecka. Men jag har hunnit med relativt myckete ändå känner jag.
I och med att solen kom redan i maj så blev sommaren ganska lång, men det kunde gärna varat längre.
Men för att sammanfatta lite kort...
- Hemvisit i lilla Tidaholm
- En vecka i Marbella med Ph
- Några dagar i Göteborg hos Tingo
- Häng och Basketspel
- Ganska mycket utgång också och självklart vin :)

Helt klart en bra sommar!



Nu har man slungats in i det så kallade liv man har, vilket innebär: äta, jobba och sova in princip.
Började jobba förra måndagen och gör ett 12 dagars pass utav 14 dagar. JA, jag är glad att jag har ett jobb och ja jag vet att man får pengar. Men är det värt det i slutändan? Men man måste ju leva.
Den som uppfann pengar var ganska så klantig :)

Sen har jag och min kombo kommit fram till att vi ska söka en ny lägenhet.  Väldigt svårt att hitta en ny. Väldigt stor skillnad om man jämnför Stockholm och Tidaholm. Här i sthlm får man om man har tur en etta för ca över miljonen, I tidaholm så får man ett helt hus för dom pengarna.
Men det löser nog!



Jag har stått i Fältöversten på Östermalm nu i några dagar. Där jobbar man helt själv mellan 9- 19.30
Ganska roligt men kan vara ganska långtråkigt också. När jag stog där så kom jag på mig själv att tänka massa saker om alla människor som gick förbi. Så jag tog tag i papper och penna och antecknade detta.
Väldigt konstiga tankar måste jag säga...
-En man går förbi..."Ojjjjj!! Det var nog den största näsan jag har sett.. Men du vet väl vad dom säger om stora näsor?"

- När en man köper bröd av mig så hinner jag tänka " Undra hur många barn han har? 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 barn.. bhuuu jobbigt & så köper han en limpa... Hm...."

- Mittemot min butik så är det engelska försäljare som säljer hudvårdsprodukter.. Jag tänker" Undra hur många som går på deras saker? Jag skulle säkert göra det.. Så lättlurad som jag är.."

- Snygg kille går förbi... Jag kollar, ler och tänker. "Hello baby..."

- Kille i linne går förbi.. "Oj... Bra muskler!! " jag nickar lite belåtet..

- Ett par kommer fram vid disken... jag tänker " Åh nej inte ett kärlekspar...."

- Kändis går förbi.... "Johan Pråmell... Han är faktiskt ganska snygg, men ser gammal ut.... Hade han en blåtira?"

- Kändis igen.. "Där kommer han.. Vad heter han nu då? Fan.... Tilde Frölings pappa... Hans? Hm, nja jaja han var det iallfall."

- 85 årig dam köper en latte take away... "Jaha fint ska det va"


Ja vilka tankar som flyger igenom mig när man står där själv. Man kan ju inte låta bli att skratta..



Nu blir det sova. Jag har kollat lägenheter hela dagen.. Trött!

Bra barca match igår också :)

Over and out /dsdikf



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0