Leave the world behind you

I går så bestämde jag och Oscar att vi ev ska gå och se Marilyn Manson live i Stockholm den 9:e November. Jag lyssnade lite på spotify igår, och ja han är inte alls dum. Bra musik!
Jag gillar iofs nästan all slags musik.
Men detta var helt klart godkänt!
Typiskt mig att bli besatt av böcker, likadant när jag läste "Svenska maffia" och " Aldrig fucka upp", då blev jag sjukt intresserad av hur alla gäng bildas och hur det går till. Att polisen inte vågar och kan ingripa, helt maktlösa. Detta gör mig väldigt fascinerad.

Dagen har flytit på ganska bra, förutom att det tydligen var min sista dag på st: erikg. Från och med tisdag så blir Solna centrum min nya arbetsplats. Kanske kan vara bra med en förnyelse tills vidare.
Lika bra för varken PH eller Becca jobbar ju längre, PH pluggar Journalistik och Becca är på Dubbel W och ska börja plugga inom snar framtid.

Isse är uppe på besök här också, eller hon är hos sin syster. Hon ska även springa tjejmilen, starkt gjort.
Mysigt det ska bli att träffa henne.  Tatueringsmässan på Munchen Bryggeriet i helgen. lovely. Blir gärna ett besök, kommer några tidaholmare som också ska dit. Utgång inte helt omöjligt.

Nu sitter jag på min balkong, lyssnar på musik och kollar ut över min utsikt. Jag älskar verkligen det jag ser, gröna fina träd, fåglar som flyger, bilar som kör borta vid horisonten och södra delen av fina fina Stockholm. Solen går ner sådär fint, som på film. Mellan molnen sticker några strålar ner och lander över vattnet och taken.




 




Tänk att vara blind och inte få se några färger, ansikten, platser... Undra hur man målar upp bilder då? Och om man blir blind, undra hur länge man kommer ihåg hur allt ser ut? Och hur man reflekterar till allt som händer och sker runt omkring...

Detta är inte lätt att säga eller rättare sagt skriva, men jag längtar lite efter hösten. Madde kommer tillbaka, man kan tända massa ljus, dricka te och ta långa varma bad. Plus att man behöver inte ha dåligt samvete för att man kan ligga hemma en hel dag utan att gå utanför dörren. Plus att min och maddes favorit program börjar igen. Nämligen "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker" och Idol. Skön höst.

(sen ska jag ju börja träna också till hösten)
Give me some inspiration please! :)

Måste bara säga att egentid är så himla skönt. Jag ska börja kalla mig själv för MP (mys pernilla )haha



Kvällen avslutades med att se Ice age 3 med trevligt sällskap. Nämligen Gunnar från telia reklamen. :) haha.

Godnatt. Imorgon blir det jobb i Vreten!!

Over and out/dsdikf




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0