Your love is like.

Nu har jag jobbat 7 dagar i streck.. Nice!

Påsken var väldigt lugn, jobbade som sagt. Och var ute och myste med PH. Vi gick från norr mälarstrand till skanstull. Avverkade stor kyrkan i gamla stan och massa mysiga små gränder.
Är så glad att sommaren snart är här! Jag är kär i solen...


Idag tog jag ledigt, ska tvätta och bara ta det lugnt.

Nu sitter jag här framför datorn och lyssnar på massa bra musik.
Vad gjorde man när det inte fanns musik?
Finns så många vackra låtar, men det är konstigt hur man uppfattar och vad man relaterar låtarna till..
Alla låtar som jag har i min ipod finns det alltid någon eller något man relaterar till..



Nu tänker jag på när jag och Tingo satt den där kvällen på mitt rum i Farsta, lyssnade på smörmusik som bara vi kan. Drack massa vin och vad vi fick tag i. Bara LYSSNA på musiken! Jag känner inte många som lyssnar och lever sig in i musiken. Jag måste göra det, annars kan det lika gärna vara!

Jag har fastnat för en låt, som jag hörde första gången i förrgår. Denna låt, jag vet inte hur jag ska förklara den.. Men jag älskar den.. Älskar, nu måste jag lyssna på den igen.. Vänta....

Vet inte.. Den är så stark på något vis!
Rick Pino- Your love is like



Jag hade inte sett dig sen jul, då var du den gamla vanliga. Du är 91 år men ändå har du minnet kvar. Alltid lika fin i håret, ditt vita hår, perfekt lagt. Och dina små hemligheter du har berättat om, dina berättelser sen du var barn. Och hur du lyser upp när man pratar minnen om min gammelmorfar.
Och du var den enda som trodde på mig när jag flyttade till Stockholm. Ditt prat om att jag ska hitta en man med brunt hår, och så ska han vara lång! Nu, du såg inte likadan ut som du har gjort. Du pratade inte som förut. Du orkade inte ens sitta upp och du låg där i sängen. Jag satt brevid dig och smekte ditt hår. Och pussade dig i pannan. Så som vi alltid brukar mysa. Du är så fin! Jag vet att allting har sin gång, och jag önskar att du får träffa gammelmorfar där uppe snart. Får man önska så?


Kärlek. Massa kärlek..

over and out/dsdikf

Kommentarer
Postat av: Marika

sååå fint du skrivit om Brita,gud va jag grät. Älskar dig!!!!!

2009-04-19 @ 09:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0