h2o

Jaha, då har man jobbat idag igen. Gick upp klockan fyra, fortfarande lika omänskligt!
Mörkt och kallt när man står och väntar på bussen på morgonen.
Sen alla folk på tunnelbanan, det är så roligt att se. En del sitter och läser Metro, en del sitter och stirrar rakt ut i tomma luften, förmodligen lika trötta som en pensionerad gnu. Andra sitter med sin älskade och små myser, jag ..Jag börjar alltid dagen med att sätta på min ipod och lyssna på skööön musik som man vaknar till lite!
Tänk hur många timmar man spenderar på tunnelbanan under en hel livstid?! Hm, intressant fråga, antagligen lika intressant som att man sover bort hälften av sitt liv och att Alex Schulman har hittat en ny flamma!
Finns det inget annat att sätta på löpsedeln?! Jag menar det finns folk som lider, men vi kanske är vana att se det. Det stämmer faktiskt, för hur många reagerar på om någon har dött i självmordsattack i Irak, eller något annat land? Nej just det man bara kollar på inslaget skakar lite på huvudet och det försvinner lika fort ifrån minnet. Hemskt egentligen att vi bara låter det vara!

Hur svårt kan det vara att sluta fred på jorden? Hur svårt kan det vara att få maten att räcka till alla? Hur svårt kan det vara att bara komma överens, vi lever på 2000 talet, inte 1800 talet! Undrar om jorden någonsin kommer att bli bra, förmodligen inte under min livstid! Tyvärr!

Trivs på jobbet nu, när jag får bossa lite :) När man får ta mycket ansvar, då blir man taggad till att gå till jobbet, vilket resulterar i att man kanske ställer upp mer än förut!
Ikväll är jag faktiskt ensam hemma, underbart att få lite tid för sig själv!

Kolla på idol nu!

Godnatt sweet dreams!

Over and out/ Dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0