När vet man när det är okej?

Vaknade av solen som trängde igenom persiennen. Isse var redan uppe, gjorde frukost med ägg och allt. Mycket gott va det. Sen vidare emot kungsträdgården för att sitta och njuta av det fina vädret.
Isse skulle vidare ut till täby för att gå på någon dagis aktivitet med barnen, så jag drog vidare till jobbet.
Satte mig utanför och drack kaffe med George (min chefs pappa som är 85 år) kollade på alla studenter som kom på lastbilsflak. Vinkade och dansade med. Haha. Mysigt mysigt var det. Väntade på att Jossan skulle sluta, till slut efter en och en halv timme så slutade hon äntligen.

Sa trevlig helg till Larsa (mmmmmm)  tog två muggar från jobbet, och sen vidare mot systemet. Köpte en flaska rosé och en grekisk sallad på Mc donken. Och ner mot norr mälarstrand. Så fint, satt och drömde oss bort om H-killar och allt va det var. Jossan blev lite full, så hon sprang och köpte fanta till rosén och folköl.
Det var då alla disskutioner tog vid, vad gör man för fel?
Om man träffar en kille så ska man helst inte höra av sig varken för mycket eller för lite, man ska inte få några känslor inblandade, man ska helst vara ett fylle ligg, och när man börjar träffas så får dom panik och har en viss förmåga att bara försvinna ur ens liv. Fick ett sånt levande exempel idag. J har träffat en kille i över en månads tid, dom har hörts varje dag, han har skickat sms som det står att han tänker på henne. Han har bjudit hem henne på middag och monpol spel. J tänkte att nu har jag hört av mig dom senaste två dagarna så nu får han höra av sig om han nu är intresserad. Det går en dag, två dagar och tre dagar sen beslutar hon sig att ringa när vi sitter vid vattnet och dricker. (Varför ska man bli så känslig när man dricker?)

J frågar mig, ska jag ringa? Nej säger jag, kolla på hur det går att ringa på fyllan. Jag är ett levande exempel...
Men hon trotsar mitt beslut.. Tar upp telefonen och ringer....
"Heeeej, det är J. Vad gör du för något?
Jaha, är du i Ängelholm. Vad gör du där då?
Trevligt. Jag och Pernilla sitter och dricker lite vin. Jätte mysigt.. Eller hur pernilla?
mmmmmm, nickar jag..
Jaha, men du får väll ha det så bra då. Kram kram hej då"

J lägger på luren kollar på mig och säger: " Han var i Ängelholm, hos Jessica"
Och vem F** är jessica?

Vad är problemet hos "män". Klargör allt sånt innan man lägger energi på er. Orka. Verkligen.

Men det kommer nog den dagen man finner Mr Perfect. Men då är det säkert något fel på han med, kanske för perfekt. Haha ;)

Nu sitter jag i soffan med isse, nyktrat till och kollar på ondskan. Snart kommer hennes pojkvän med kompisar för att sova över hos oss. Dom har varit och kollat på underbara KISS ! Avundsjuk svar ja!
Hur ska vi få plats? Hm...
Isse och Patrick i 120 sängen, jag och emelie i 180 sängen och dom tre andra pojkarna på soffan. Haha det får bli bra det. 

Dagens ord: " Eller hur?! Vad är problemet?" 

Love you J. 
Over and out / Dsdikf 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0