Marsipansnopp?!

I förrgår så fick jag ett papper med beställningar av min chef som skulle skrivas in i boken. Det var ganska många beställningar, så det tog en tid att bocka av alla. När jag har skrivit kanske fem-sex stycken så står det såhär:
"1*12 Princesstårta (istället för en marsipanros ska det vara en kuk)"  Jag stannade upp, läste igen och tänkte ja det står kuk. Började små skratta för mig själv, ropade på Carro för att dubbelkolla en gång till. Carro började skratta och jag med.
Fast jag tyckte att kuk lät lite hårt så jag skrev såhär: " 1*12 Princesstårta (istället för en marsipanros så ska det vara en fin snopp i den finaste marsipanen vi har") 
 Och idag så skulle den berömda kuk tårtan hämtas. Det första jag hör när jag kommer in till jobbet är Carina som ropar på mig:
Carina: På dryg stockholmska->"Hej gullemull, har du sett kuk tårtan?"
Jag: "Hej gullemull, nej jag kom precis in. Får jag se på skönheten?!"
PH: Fy fan va ful den är alltså, den ser jätte äcklig ut.. UUUuuuuuu!
Carina: Alltså jag förstår inte hur ful den är.. Men iofs så är snoppar ganska fula.

Jag gick fram till tårtkylen drog fram princessen, och på den ligger en stor omskuren snopp på 18 centimeter.

Jag: Uuuuuu, den var inte fin. Vem har gjort den liksom?
PH: Jag ska fråga den som ska hämta tårtan såhär: "Den skulle vara omskuren va?"
Carina: Ja fast nu är ju inte snoppar så fina..
PH & Jag:  Joooooo...

Haha, den som kom in och hämtade tårtan var en man i 50 års åldern.. Vi fick oss ett gott skratt iallafall. Man är ju tvungen att visa tårtan för den som har beställt den. Oj va generad han blev .. Jag med.. Ph med.. Det roligast var att den omskurna snoppen kostade 200 spänn extra!
Men det är bara att säga Thank you very much i preciate it!

Skönt att vara ledig fredag, lördag och söndag. Underbart!! SOOOOOLLLLL! Jag ska bli brun, sen ska jag shoppa, på middag hos carina, sen ska jag lura med mig någon på fotbollsmatchen på söndag. Leka lite fotbollsfru! Hm, undra vems fru jag ska låtsas vara? Fredrik Ljungberg. Pernilla Ljungberg. Ja det låter ju inte helt fel.

Nu sitter jag här i soffan och har precis färgat håret, blev ganska bra. Undrar hur det går för isse där inne i badrummet.... Inga skrik än inte, man ska inte bleka håret hemma!

Tävlingen börjar närma sitt slut, fan jag vågar inte. Men jag kommer nog vinna. Några tips på hur man bjuder ut någon, var så länge sen man gjorde något sånt. HJÄLP!!!

Nu ska jag kolla hur isse ser ut i håret, kanske hon blir turkgul, eller stureplansblond? We seee we seee...

Cheeez doodles åt folket!
Over and out/ Dsdikf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0