När blev det juni?

Vilken LÅNG natt det har varit. Vart med Emelie på akuten, åkte in vid 18.00 igår kväll och kom hem 05.30 i natt. Vilken väntetid det va, verkligen. Ja dom första timmarna gick ju fort, och va kul vi hade det. Hon kunde ju knappt gå, hon fick sitta på sidan och hon kunde defenetivt inte ligga ner. Fick se massa otäcka saker, en kille med utslagna tänder, en typ 17 årig tjej som hade tagit en eller två glas för mycket, allergiska reaktioner men dom flesta som var där va killar som hade åkt på en ordentlig omgång. Jaja man ska inte klaga, det var väldigt många snygga läkare, skötersker, ambulansmän och poliser. Mmm. Och vilket jobb dom gör dessutom!

Vi var som ett gammalt gift par jag och emelie, jag satt med henne och höll handen när hon satte kanylen och när hon fick spruta i benet. Hon är verkligen livrädd för sprutor, höll på att skrika som ett barn ju. Dom fick ta in det mest erfarna sjuksköterskan för att sätta kanyl, och när hon frågade vad hon hade för personnummer så har jag aldrig hört någon säga det så snabbt. Jag lovar det tog två sekunder. Shiiit! Men till slut så klara hon det galant, med lite "peppning" från mig. Hihi.Det roliga var att emelie blev hög som ett hus. Har filmat detta och den som vill ha filmen skicka ett sms till mig så får ni filmen!
Efter många kanyl sättningar, smärtstillande i benet, ultraljud och allt var det var så fick Emelie diagnosen Ryggskott! Sjukskrivning i två veckor, och starka piller blev rehaben. Sjukhus är ganska trevligt ändå.


Överaskning
I fredags natt klockan fyra fick jag ett samtal från mr DJ. Märkligt det där. Man ska alltid lyssna på carrie i sex and the city.

"Sluta aldrig inte ens för ett ögonblick att sluta tänka på dom, för det är då dom dyker upp"
Och jag tänker inte ens förklara mig. Jobbigt. Tlöööööt. Försent. Och ja jag saknar honom.

Just det, när blev det juni? Maj bara flög förbi, och idag den 1 Juni så fyller min lillebror Benjamin 9 år! Grattis min lilla tooddiiieee.

Imorgon är det en ny vecka, nya utmaningar och nya underbara minnen att skapa.

Tills dess, ut och njut i solen. Jag har en sjukling att ta hand om här hemma.

Over and out/ Dsdikf


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0