"Det är öfsadröp"

Idag så började dagen med en tripp till tvättstugan. Oj va mycket tvätt jag hade, mer än anat.

Sen åkte jag och mormor över till djurgården och åt mat.. Började regna, spö regna. Mormor kallade det för något annat.. "Det är öfsadröp"- detta menas med att det regnar ner för markisen.. Haha jag skratta så jag grät, har aldrig hört ordet förut. Vandrade bort till östermalm, kikade lite. Fick fina kaffekoppar, och en kaffekokare av mormor. Gick på stan i nio timmar, bra jobbat. Käkade på Sydamerikans mat på kvällen och nu sitter jag här. Har stoppat om mormor och sagt godnatt. Imorgon åker hon hem, tråkigt. Men oj va mysigt vi har haft det. Hon är bäst min mormor!!

Imorgon kommer mli och hennes familj, ska ut och käka grekiskt imorgon med dom. Härligt!! Sen i helgen blir det äventyr, eller vad säger du mLi??!! Yeah ;)

Avslutar med ett par sköna skämt by mLi..

-Varför skapade Gud mannen?
...Joo en massagestav kan ju inte klippa gräsmattan

-Varför kan man likna mannen vid en snöstorm?
... Du vet inte när han kommer, hur många tum du får, eller hur länge den stannar!

Haha.. SKÖNT!!!

Nu ska jag lägga mig i min nytvättade säng .. Loveliii

Over and out/ Dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0