Jul eller Påsk?!

Tänk när man var liten, då var det alltid snö på julafton. Inte lite snö utan sådär mycket så det låg drivor längst vägkanterna, vad hände där?
Dom senaste dagarna har det varit som det brukar vara i mars, sol & plusgrader. På julafton ska det vara snö tycker jag, det är den enda dagen på året det faktiskt är okej om det kommer lite snö.

Vaknade vid nio i morse, fick en liten julklapp av mamma och dom. Mamma Mia dvd:n :) Har inte sett den än, men dom har sagt att den är bra, så det återstår att se !
Åt en gigantisk julfrukost. Gott!
Sen åkte vi ut till mormor och morfar, eftersom min morbrors familj var i tibro med hans fru familj så var vi själva hos mormor och morfar, mitt ute på landet. Mysigt! Älskar deras lilla röda hus med vita knutar. Och mormors julmat, finns inget som går upp mot den. Love it!
Men nu är det bra med julmat, det räcker nu. Haha!

Nu är familjen hos min låtsaspappas familj och firar. Så jag gjorde en mellanlandning här hos mamma, och måste ju skriva min blogg. Sitter och väntar på kusinen Mica, ska tjata lite. Sen ska jag åka till pappa och byta julklappar..

Hoppas att alla har fått en mysig julafton. Men mina tankar går också till dom som firar det annorlunda detta året, till dom som har förlorat någon, dom som är hemlösa och inte har något, till dom som inte har någon, utan sitter helt själva,till alla barn som kanske inte får någon julklapp för att familjen inte har råd & till alla barn i världen som har det svårt och inte kanske aldrig får uppleva en "normal" julafton.

Vi får aldrig glömma bort att det finns, även fast vi blundar för det!


                                                                                  God Jul !


                                        
( Bilden: För några veckor sedan, utanför min gammelmormors äldreboende)


Over and out/dsdikf


Kommentarer
Postat av: jag igen.

jag tror jag ska börja kommentera mer.. de är rätt roligt.. mjaaoo.

2009-01-05 @ 02:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0