Fått ny energi!

Imorgon så åker jag tillbaka till mitt kära Stockholm. Ska bli kul, julhandla lite, njuta av några dagar ledigt till!

Haft en soft dag idag igen. Vaknade vid halv tolv av att Emelie ringde. Så halv ett åkte jag, kk och tingo fram till Julius (ett litet café) och åt lunch. Bakad potatis med räkröra! Helt okej!
Träffade min gamla lärare Linda också. Shiiit va snygg hon är :)

Efter maten och kaffet, gick vi på stan lite. Tingo uppdaterade sin underklädes garderob, vilket var väldigt nödvändigt tydligen ;)  Kk köpte nog en stickad tröjja tror jag.. Mmm
Sen gick vi till leksaksaffären och jag passade på att köpa en julklapp till Linnéa. Hon ska få ett Pippi Långstrump hus i Julklapp, så jag köpte lite möbler till det. Smart, slippa släpa det från sthlm sen :) Ibland är jag inte så dum tycker jag allt!

Efter den lilla trippen på stan så åkte jag hem till mamma och Linnéa. Drack lite kaffe igen och pratade massa skit :)
När Linnéa föddes så började jag sjunga för henne redan då, då var det "Frihetens sång" av Björn Alfzelius som gällde. Tyckte det passade in på min älsk och sen dess så älskar hon när jag sjunger. Jag sjunger inte bra ens, hon kanske har fel på hörseln vad vet jag men... Så vi satt i soffan hela eftermiddagen och sjöng.
"Pilutta visan"- Maddicken, Pippi Långstrump, "Bom sicka bom" - Emil i Lönneberga, "En helt ny värld"- Aladin, "För evigt"- Nalle Puh, Saltkråkevisan Ja.. you name it!

Men Astrid Lindgren vilken författare hon var, helt otroligt. Vilken fantasi, vilka figurer hon kom på !
Beundransvärt verkligen! Se bara på barnprogramen som finns idag, pokémon liksom. Vad är det?!
Nej, jag och mina syskon är uppvuxna med Astrid och så kommer även mina barn bli uppväxta med det helt klart!
Vilka filmer, Pippi Långstrump, Emil, Ronja Rövardotter, Mio, min Mio, Alla vi barn i bullerbyn, Karlsson på taket, Lotta på bråkmakargatan, Mästerdetektiven Blomqvist. Rasmus på luffen, Kajsa Kavat, Nils karlsson pyssling.
Ja ni ser själva vilken succé. Jag blir nästan tårögd nu, så duktig var hon!

På tal om Lotta på Bråkmakargatan, kan säga såhär. Min mamma gillar inte den så mycket just nu, för att min lilla älsk på 2 år tar efter den otroligt mycket! Mamma säger att hon påminner om mig när jag var liten. Tjatar mycket och är VÄLDIGT envis. Självklart håller jag inte med. Minns mig som en liten ängel när jag var liten. Söt, långt hår och helt oskyldig :) (High five)

                                  

Och inte nog med att som jag anser är tidernas bästa författare, hon var ju otroligt vacker också!

Nu måste jag packa klart.


Sov så gott!


Over and out/dsdikf


Kommentarer
Postat av: Fröken

Man tackar ;)

2008-12-12 @ 19:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0