Skål...

...för männen som hade oss, skål för männen som aldrig fick oss och skål för dom som inte har hittat oss ännu!!


Så nu är man tillbaka i Sthlm efter en vecka i Rhodos med Laura och Emelie!

Började med att vi försov oss, jag vaknade halv fem och taxin skulle vara här klockan kvart i fem. Upp ur sängen, sprang in till laura och emelie. "Emelie, laura klockan är halv fem" Två yrvakna höns stack upp huvuden, upp fort som bara den och sprang till resväskorna och började slänga in kläder. Vilken syn det var. Om jag ska erkänna så vaknade jag lite tidigare än så, tog det lugnt, stängde av datorn. Mohhahahaha! Man måste jävlas lite ibland.
Vidare mot Arlanda. Till gaten, fortfarande som tre yrvakna höns.. Växlade in lite pengar och gick och köpte oss varsin äcklig smörgås!
Både Emelie & Laura är lite flygrädda så dom satt & darrade redan innan vi klev på planet. När vi väl kom på planet så hamnade jag i mitten av dom båda. Laura med en filt över huvudet & Emelie som satt & skrek som en strypt katt & jag själv satt & fick hålla emelie i handen och sjunga "bä, bä vita lamm" ungefär. Sen blev dom ganska katiga väll uppe i luften. Haha! Började inse att det var fest som gällde när vi kom fram.. Så fel vi trodde...
När vi kom fram och hade hämtat väskorna gick vi bort till luckan och frågade vart vi skulle bo.( Ja vi hade ospec.)
Den käcka tjejen i luckan tog fram karta och massa papper. "Ni kommer få bo i en liten grekisk by som heter afandou, det ligger tre mil ifrån rhodos stad och har ungefär 100 invånare. Vi har ingen personal på plats där. Hotellet har inte den bästa standarden men den har pool iallafall, och det är ju alltid något" Sa hon med ett leende.
Jag, Laura & Emelie kollade på varandra.. Jag gick och satte mig på bänken och såg hur mitt smörgåsbord försvann ur mina tankar. Emelie sa lite positivt, "Vi ska inte måla fan på väggen än" Nej iofs tänkte vi andra och började le lite igen. Vem vet det kanske finns snygga lokala bybor!
Leta upp bussen som skulle ta oss till byn. Med på bussen var vi tre farliga singeltjejer, och ungefär 20 kärlekspar!
Åkte några mil, vi satt och började ladda för party.. Sen släppte dom av det första paret i ingenstans ungefär. Vi skrattade och tänkte "Suckers". Åkte en mil till, upp för ett berg, och han säger "Afandou" Vi kollar ut genom fönstret och undrar vart fan ser han afandou?! Jahaja, vi kliver ur bussen får våra väskor. Han går fram till bergsväggen och ringer på en liten klocka, kliver in i bussen igen. Och där står vi, med minerna " Guuuuuud??!!" Ner för berget kommer en gammal vit pick up, rostig, med halm på hela flaket.. Vi kollar på varandra och dör verkligen av skratt.. Han i bilen kollade med liten ledsen min och frågade vad vi skrattade åt. Dom i bussen satt och peka och skratta.. Där fick vi för att vi skrek "Suckers"
Han slängde upp packningen på flaket och sa att vi fick gå upp för berget. Men hotellet var faktiskt inte så fy skam. Ganska mysigt.. Men bara massa kärlekspar överallt, så dom fick hålla hårt i sina pojkar. Tsss!!
Gick in till byn på kvällen och åt god mat. Nästa dag så skulle vi gå till stranden, vilket var ungefär en mil eller nått. Hittade ett litet tåg som man fick åka för 30 spänn, det var det värt. När vi kom till stranden var det värt varenda öre, har aldrig sett något vackrare! Helt perfekt, jag var kär!! Lovely! Sen självklart så hittade vi ett par lokala greker som vi festade med, åkte till Faliraki festade! Efter två dagar så ringde vi till Ving och hade turen att få byta hotell, så vi fick komma till Rhodos stad.

Och där var det lite mer liv och rörelse! Fick världens bästa hotell. Vi blev lite vuxna på denna resan måste jag säga, vi festade bara 3 dagar, resten var vi ute och åt på restaurang, kikade på massa sevärdigheter. Men när vi väl festade så blev det ju som vanligt katastrof, red bull vodka för 30 spänn är farligt!! Det slår inte direkt, men när man dricker det och sambuca så slår det väldigt hårt när det väl gör det.
Det här var ordförrådets resa dessutom. Emelie sa sånna konstiga ord som jag aldrig har hört någon säga..
Tex:" Ja så åkte jag till JS av alla mögliga ostar" Man bara Wwwwaaaaaa?!
Lauras ord för veckan var " Wwaaa?" Väldigt bra ord måste jag säga.
Självklart kommer jag inte nämna allt som skedde där nere. För "what´s happends in rhodos stays in rhodos!"

TACK FÖR EN UNDERBAR VECKA MINA KÄRA!

Jaha, och det är detta man kommer hem till.. Erica har flyttat till Gbg tagit med sig alla sina möbler och tv:n..
Plus-->Regn, regn, regn och åter massa regn. Svensk sommar som det brukar kallas.

Så idag så har jag och emelie varit och köpt oss en tv :) Så fin den är, våran lilla bebis! Nu sitter vi och kollar på sex and the city! Absofuckinglutely!

Imorgon åker jag till min lilla hemstad! Får se hur många dagar det går innan jag får panik och längtar hem igen. Men det ska hinnas med mycket där hemma, både besök i gbg, grillfest, smögen och kräftskiva!

Zzzzzzz.. Oj somnade lite visst! Är tlöööööt.

Godnatt mina söta små vänner!
KK- Vi klarar detta tillsammans, vill dom inte så vill dom inte, det kommer nya! Se bara på mig ;) dripp, dropp, dripp , dropp


Yeah peace!
Over and out/ Dsdikf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0